האזינו • יו"ר ועדת הכלכלה: אני לפחות לא מתיימר לדעת על מה מדובר

שמואל גרמן No Comments on האזינו • יו"ר ועדת הכלכלה: אני לפחות לא מתיימר לדעת על מה מדובר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הסערה הבלתי פוסקת סביב מתווה הגז, וההצבעה הצפויה היום במליאה על בקשת ראה"מ נתניהו לאשר את העברת סמכויותיו של שר הכלכלה אריה דרעי על מתווה הגז לממשלה, התראיין הבוקר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני, לרדיו קול חי.

"בוודאי שאנו נצביע נגד הבקשה להעביר את הדיון משר הכלכלה לממשלה", אמר כבל. "לכאורה מדובר על איזו הצבעה טכנית, אבל בעצם זו החלטה טכנית שמלאה במהות מתחילתה ועד סופה".

לדברי הח"כ מהמחנה הציוני: "היום חברי הכנסת נדרשים להצביע על נושא שאין להם שמץ מושג מה עומד מאחוריו. לכאורה זו החלטה טכנית, אבל למעשה הם נדרשים לקבוע את עתידה הכלכלי של מדינת ישראל, ואין להם שום נתון ושום הצגה של הדברים בנושא".

כאשר נשאל האם גם הצבעת חברי מפלגתו נגד מתבססת על חוסר הכרת הנושא, כאשר ייתכן שהמתווה דווקא טוב השיב כבל: "אני לפחות לא מתיימר לומר שאני יודע, ולכן אני לא יכול להצביע על כך".

"מדובר פה על עשרות או מאות מיליארדים, ואני לפחות משתדל להתנהג באופן שאני אומר אינני יודע, אז אני לא מוכן להצביע על נושא שאני לא יודע", אמר כבל.

"אם ראה"מ טוען שזה נס גדול ופתרון מוצלח, בבקשה שיניח זאת לפתחנו. אבל אני לא יכול להרשות לעצמי כשליח ציבור להצביע על נושא באופן עיוור, פה לא יכול להיות נעשה ונשמע".

בשלב זה טען ח"כ כבל כי: "דוקא האוכלוסיות המאזינות לתחנה שאתה משדר בה, הן אלה שצריכות להילחם מלחמת עולם נגד מתווה הגז, שייצר מצב שזה נהנה, נהנה, נהנה, וזה חסר, חסר, חסר".

"זו לא שאלה פוליטית", טען כבל. "אינני סומך על ראש הממשלה כי כמה וכמה פעמים הוא אמר לנו בשנים האחרונות שזה מתווה מצוין, ואז התברר ששוב עשו שינויים, ואז שוב אמרו לנו שזה מתווה נהדר ולא היה כמוהו".

"מעטים בציבור מבינים שזו כנראה ההחלטה החשובה והדרמטית ביותר שתתקבל פה בחמישים השנים הקרובות בנושאים הכלכליים", אמר כבל. "אלו לא מילים מנופחות, הציבור עדיין חושב שמדובר על גז הבישול, ועדיין מקווה שאנחנו בכנסת נהיה לו לפה ולא לטייקונים".

הוא הוסיף וטען כי: "אין לי מושג לאן ראש הממשלה מוביל אותנו בנושא הגז. האיש שבעבר נלחם בכל כוחו נגד המונופולים הפך להיות הלוביסט מספר 1 שלהם. אני מקווה שליברמן יתעשת בסופו של תהליך ויצביע נגד".

האזינו לראיון המלא: 



0 תגובות